Alla inlägg under oktober 2010

???

Av Linda Bäckman - 31 oktober 2010 23:16



Hur gör man för att ändra sitt liv??



Av Linda Bäckman - 31 oktober 2010 20:17

Jag känner mej ensam, saknar att ha någon i mitt liv.

Specielt nu när det går mot vintern, när det är mörkt, man tänder ljus, kryper ner i soffan till en film. Jag önskar jag hade någon som satt där brevid och höll om mej.


Men jag är för rädd för att släppa in någon. Jag är rädd att det ska bli som förut, jag är rätt att jag ska bli utnyttjad, jag är rädd att jag ska få andra känslor än den andra.


Men när man väl träffar någon som verkligen verkar bra, så skiter man i allt och letar vidare, efter något annat, efter något sämre.

Varför?? Varför inte våga chansa när det verkar bra? Varför dra sej till dom man vet, inte är bra?


Jag önskar jag våga!


Av Linda Bäckman - 31 oktober 2010 13:26

Jag hatar nnär folk inte kan se sina egna brister och när dom gör fel, och i stället lägger all skit på andra.

Visst jag är inte heller så bra på de men när jag väl inser så erkänner jag de och försöker göra allting bra igen.


Men du kan verkligen inte, de sista du kan se är att du gjort fel, att du startade det hela. Du lägger över det hela på mej, låter andra bli lidande av det. Varför? Hon har inte gjort dej ett skit, inte jag heller egentligen, mer än att säga att du beter dej som en fitta.

Jag frågar varför men då vägrar du svara på det. Eller är det så att du kan se dina egna brister och fel men att du har för svårt för att erkänna dom?

Det tror jag. Men tänk lilla du att det är andra som får lida för de!


Sen blir jag galen på att folk ska ljuga om saker och ting. Säger en sak och skyller på de och de men sen visar det sej att det var helt annorlunda.

Jag skulle inte brytt mej för 5 öre om du sagt så som det egentligen var, jag skulle förstått totalt men fattar verkligen inte varför du ljög och sa annan sak. Sen att man skriver upp på Facebook dagen efter. Oj glömde kanske att du sa en annan sak till mej?


Vilka är egentligen ens vänner? Hmm jag har ingen aning.


Den enda personen jag verkligen vet är min riktiga vän är Kristin<3 Den enda personen som verkligen ställer upp, finns där när man mår dåligt och alltid ändå, hon lyssnar och förstår, hon säger vad hon tycker och hon är inte falsk som andra.

Älskar dej vännen min, jag är så glad att jag har dej<3

Av Linda Bäckman - 31 oktober 2010 12:08

Jag har följt en blogg, hon har bara skrivit några inlägg, men dom får mej att tänka till.

Jag måste börja tänka på ett annat sätt. Jag lever hela tiden med en stress känsla. Det är skit jobbigt, det tar mycke kraft på en.


Man vaknar upp på morgonen, det är flera timmar kvar tills man ska börja jobba, men i huvudet så är det en röst som upprepar hela tiden att snart börjar du jobba, snart börjar du jobba.

Så i stället för att försöka göra någonting, få nångonting gjort så sitter jag i stället och väntar ut tiden för snart börjar jag ju jobba.

Till och med när jag är ledig en dag så känner jag att imorgon jobbar jag, imorgon jobbar jag, inte långt kvar, inte långt kvar.


De var ett tex, finns massa mer saker som gör att jag känner mej stressad konstant.


Enda gångerna jag verkligen kan stressa ner, släppa tankarna och bara leva i nuet är när jag är i Hennan eller Örnåsen, även ibland när jag är sjukskriven.


Jag önskar jag kunde åka upp till Örnåsen, vara där i några veckor, ensam. Bara gå omkring, utforska, ta dagen som den kommer, bara vara.


Jag måste ändra mitt sätt att leva, jag ska trotsa mej själv, göra sakerna ändå. Jag tänker att allt ska ta sån tid och hela tiden den där tiden i huvet så jag får inget gjort i stället.

Jag skulle behöva ett schema, att det måste jag göra då, och det måste jag göra då, sen resten kan jag göra något annat, njuta.


Läs hennes blogg så förstår ni kanske vad jag menar?

http://julieanna.bloggplatsen.se/2010/10/30/

Hon är sjukt duktig på att skriva och hon fångar en verkligen när man läser.


Det är inte lika men det får en att tänka till!



Av Linda Bäckman - 31 oktober 2010 11:05

Snacka om tråkigt död lördag. Jag var as sugen på att festa men antingen skulle dom va nykter, var på annan ort, hel dött på stället.


Och som vanligt så vaknar man alltid på helgen efter man lagt sej. Vissa ska alltid in efter dom komme hem från krogen. Förstår inte! Lyckasdes somna om igen mellan 5 och 6 i morse.

Så var det skönt när man insåg att det var i natt man ställde om klockan. Då har man inte lika dåligt samvete i alla fall på grung av att man sov så länge idag.


Undra vad man ska hitta på idag då, blir nog mest film. Se om Kristin och Jonas vill spela lite sällskapsspel kanske.


Ångrar att jag inte åkte till Hennan igår. Men de förstod jag att jag skulle göra vad jag än valde.


Av Linda Bäckman - 30 oktober 2010 15:24

Sitter och väntar på att mamma och pappa ska komma. Följer nog med till hennan tror jag. Har vela konstant hela dagen och inte bestämt mej helt än.


Jag vill på höstfesten men inga pengar. Boring!!!


Vill hitta på nått, sugen på en riktig brakfylla med massa party spel. Någon som är på?



Av Linda Bäckman - 30 oktober 2010 09:27

Igår jobbade man igen=) Blev så glad när jag kom dit och såg att jag skulle jobba med Sofie. Inte träffa henne på nån vecka så de va kul=)

Mycke prat att ta igen =P

Sen när vi sluta va hon så snäll och bjöd mej på ett paket cigg och en snickers=)

Jätte stort tack gumman<3

Sen gick jag till Kristin och Jonas och spela Finans. Riktigt kul spel måste jag säga.


Hade tänkt åka till Örnåsen idag, följa med dit när dom ska upp och stänga av vattnet. Men känner att det är smartare att vara hemma och försöka städa lite. Får man se om det blir Hennan sen eller inte. Grejjen är att jag måste ju bestämma nu om jag vill dit och äta kräfter så vi vet om dom ska tas upp eller inte.


Ska nog gå till tvättstugan och kolla om de är ledigt eller om Jens lyckas fått tid. Har han fått kan jag ju tvätta med han.



Av Linda Bäckman - 29 oktober 2010 11:39

Trött trött trött!


Jobbade första dagen igår efter sjukskrivningen, gick jätte bra och va skönt att vara tillbaka. Ikväll jobbar jag igen, hade blive missuppfattning =S


Se om man kanske åker till Hennan i helgen. Dit och äta ost, kex och kräftor =P Göttans måste jag säga.


Har lega och kolla på Dödligt vapen 2 här på morgon. Bra som fan! Trodde inte jag sett den men insåg efter halva att jag har ju sett den med lillebror=)


Nu blir det lite mat, One tree hill och ivänta jobb. Lillebror är även på väg hem från Söderhamn å. Stackarn blir sjuk nu när han får lov.



Presentation


Här läser ni om vad som händer i min vardag och mina tankar och min graviditet.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2010 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards